Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Rozbudowa DK21 nie po myśli Ustki. Dlaczego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
02-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rozbudowa DK21 nie po myśli Ustki. Dlaczego?
GDDKiA
W 2024 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zrealizowała 15 zadań związanych z rozbudową lub przebudową dróg krajowych. Wśród nich była rozbudowa DK21 Słupsk – Ustka. Chociaż władze Ustki wskazują, jakie korzyści przyniosło regionowi to rozwiązanie, wskazują na powody do niezadowolenia. Dlaczego?

W połowie stycznia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła raport dotyczący inwestycji na drogach istniejących. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy na drogach krajowych zrealizowano 15 zadań związanych z rozbudową lub przebudową dróg o długości około 75,5 km, a także o wartości ponad miliard złotych. Jedną z takich inwestycji była rozbudowa drogi krajowej nr 21 Słupsk – Ustka. Spytaliśmy władze Ustki, jak odbierają tę inwestycję.

Rozbudowa DK21 dała bezpieczeństwo

Władze Ustki starają się rozwijać i naprawiać sieć drogową w swoim mieście. W tym roku planowane są modernizacje odcinków ulic: 11 listopada oraz Wróblewskiego. Urząd miasta oczekuje również na informację o dofinansowaniu na przebudowę ulicy Banacha, której realizacja – jeśli uda się otrzymać dofinansowanie – może rozpocząć się w tym roku.

Nie może dziwić zatem fakt, że ratusz znalazł wiele pozytywów z rozbudowy DK21 na odcinku Słupsk – Ustka.

– Droga Ustka – Słupsk istniała w podobnym standardzie już wcześniej – obecnie zauważalna jest oczywiście poprawa nawierzchni, wjazdów i wyjazdów do miejscowości/zabudowań na trasie oraz rozwiązania spowolniające ruch (np. ronda), co znacznie poprawia bezpieczeństwo. Niewątpliwie największym zyskiem jest bezpieczna ścieżka rowerowa na całej długości trasy. Ułatwia ona codzienne podróżowanie mieszkańcom, ale jest też atrakcją zarówno dla miejscowych, jak i turystów odwiedzających region słupski – ocenia Eliza Mordal, rzeczniczka ratusza w Ustce.

Miasto zwraca uwagę, że obecnie potrzebna jest natomiast budowa ulicy Sportowej, która łączy DK21 z trasą w kierunku Rowów.

Obawy przed drogą do portu

Przedstawicielka urzędu miasta wskazuje, iż w trakcie rozbudowy DK21 prace odbywały się w taki sposób, by nie utrudniać codziennego życia mieszkańców i kierowców.

– Wysłuchano także wniosków ze strony Miasta, dotyczących m.in. montażu świateł z licznikiem czasu oczekiwania czy też zapewnienia ręcznego kierowania ruchem w czasie natężenia liczby pojazdów (podróże do/z pracy, w sezonie letnim weekendy i godziny powrotu z nad morza). Utrudnienia były więc zapewne jakąś uciążliwością, ale jak na tak duży zakres prac można ocenić, że były minimalizowane na ile było to możliwe – dodaje.

I o ile do samego przebiegu prac władze Ustki nie mogą mieć zastrzeżeń, takowe pojawią się, jeśli chodzi o samą przebudowę DK21 Ustka – Słupsk. Droga została wyremontowana do granicy miasta, ale Ustka liczyła na powstanie ronda, które w przyszłości miałoby łączyć trasę prowadzącą do portu w Ustce z pominięciem centrum. Wniosek w tej sprawie nie został jednak uwzględniony.

– Obecnie nie ma innego dojazdu do portu niż ulicami Słupską, Dworcową i Westerplatte – biegnącymi przez miasto. Władze Ustki, także w świetle zapowiedzi rozbudowy portu - obecnie mówi się o jego funkcji militarnej - aktywnie zabiegają o uwzględnienie w krajowych planach modernizacji dróg powstania alternatywnej (w stosunku do dziś istniejącej) drogi do portu. Niezbędnej choćby ze względu na gabaryty pojazdów (czy będą to pojazdy wojskowe, czy związane np. z branżą offshore), a także bezpieczeństwo i komfort mieszkańców i gości Ustki – wyjaśnia Mordal.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Startuje rozbudowa skrzyżowania dróg wojewódzkich na Mazowszu

Drogi i autostrady

Startuje rozbudowa skrzyżowania dróg wojewódzkich na Mazowszu

Damian Kelman 31 stycznia 2025

Most w Wieńcu oddany kierowcom

Drogi i autostrady

Most w Wieńcu oddany kierowcom

Damian Kelman 30 stycznia 2025

Co S5 przyniesie gminie Świebodzice?

Drogi i autostrady

Co S5 przyniesie gminie Świebodzice?

Damian Kelman 01 lutego 2025

Zobacz również:

Warszawa z ofertami na projekt rozbudowy ul. Ciszewskiego

Miasto

Warszawa z ofertami na projekt rozbudowy ul. Ciszewskiego

Przemysław Farsewicz 05 stycznia 2024

Duża inwestycja drogowa na Podkarpaciu. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Duża inwestycja drogowa na Podkarpaciu. Jest przetarg

Grzegorz Rekiel 11 listopada 2023

Lublin bliżej inwestycji przedłużenia ulicy Stanisława Węglarza

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Startuje rozbudowa skrzyżowania dróg wojewódzkich na Mazowszu

Drogi i autostrady

Startuje rozbudowa skrzyżowania dróg wojewódzkich na Mazowszu

Damian Kelman 31 stycznia 2025

Most w Wieńcu oddany kierowcom

Drogi i autostrady

Most w Wieńcu oddany kierowcom

Damian Kelman 30 stycznia 2025

Co S5 przyniesie gminie Świebodzice?

Drogi i autostrady

Co S5 przyniesie gminie Świebodzice?

Damian Kelman 01 lutego 2025

Zobacz również:

Warszawa z ofertami na projekt rozbudowy ul. Ciszewskiego

Miasto

Warszawa z ofertami na projekt rozbudowy ul. Ciszewskiego

Przemysław Farsewicz 05 stycznia 2024

Duża inwestycja drogowa na Podkarpaciu. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Duża inwestycja drogowa na Podkarpaciu. Jest przetarg

Grzegorz Rekiel 11 listopada 2023

Lublin bliżej inwestycji przedłużenia ulicy Stanisława Węglarza

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5